Annouchiators en outputcard

This is a new forum for the OC4BAv4.
TFF641
Posts: 9
Joined: Thu Oct 08, 2020 9:42 pm
Location: Amstelveen

Annouchiators en outputcard

Post by TFF641 »

Hi everyone,
recently taken over an OVH from a B737NGX without wiring. I connected this with the OC4BA script for the PMDG / FSX and it works fine. However, the output card gives me quite a headache. If I connect the leds according to the script, the leds do light up but do not respond to the switches.
example:
Var 1041, name aYAWDAMPER, static, Link IOCARD_OUT, Device 30, Output 34.
it does not matter to which output I connect the led on the output card, all connections light up. who can help me to get this headache away from me, the aspirins no longer help.
Regards TFF 641 Hans
PH-JRJ
Posts: 66
Joined: Fri Jul 07, 2017 6:58 pm

Re: Annouchiators en outputcard

Post by PH-JRJ »

Hi Hans,

Do you use outputcard connected to MasterCards? Connect only MasterCard with 5v and not the outputcard.

Br Remco
TFF641
Posts: 9
Joined: Thu Oct 08, 2020 9:42 pm
Location: Amstelveen

Re: Annouchiators en outputcard

Post by TFF641 »

hoi Remco,
ja ik maak gebruik van een externe 5 volt voeding aangesloten op mijn mastercard.
als ik b.v. op de eerste output card van Mastercard 1. pos 23 aansluit (Low pressure Centre tank Right) (Var 1079, name aLOWPR_Ctr_R, static, Link IOCARD_OUT, Device 30, Output 23). Dan gaan de leds branden ongeacht of ik de fuel swich op de OVH op ON of OFF schakel. bovendien ook op elke andere aansluiting van de output card gaan de leds branden. misschien is de output card wel stuk?????
Hoop dat je me verder kunt helpen

Gr. TFF641 Hans :shock:
PH-JRJ
Posts: 66
Joined: Fri Jul 07, 2017 6:58 pm

Re: Annouchiators en outputcard

Post by PH-JRJ »

Hoi Hans,

Als ik je verhaal zo lees staat er dus op elke poort van je outputcard spanning.
Denk niet dat deze stuk is want het is een passieve printplaat, maar iets niet goed aangesloten zit.

Zit de output card aangesloten op J2 connector van de MasterCard?
Is het ook echt een outputcard en niet perongeluk een inputcard?

Verder kan je Sioc los van OC4BA even opstarten en de Sioc monitor openen.
Selecteren op device 30. Je kan dan aalbes wat aangesloten zit testen en tevens zien
of bijv schakelaar of led op de juiste poort aangesloten zit.

Het moet een kleinigheid zijn,
Succes en ik hoor het graag

Gr Remco
TFF641
Posts: 9
Joined: Thu Oct 08, 2020 9:42 pm
Location: Amstelveen

Re: Annouchiators en outputcard

Post by TFF641 »

Remco,
1. Ja Output Card is op de mastercard J2 aangesloten
2. definitief een echte Output Card.

vwb de monitor functie in SIOC daarin zie ik dat de schakelaars 0 t/m 143 (digitale inputs) allemaal oplichten als ik de schakelaars op mijn OVH selecteer, dus dat werkt allemaal prima.
dan de (digitale output) hiervan zie ik dat de nummers 0 t/m 10 en 56 t/m 63 donker zijn gekleurd alle tussenliggende nummers zijn wit en zie ik niet oplichten als de leds worden geschakeld via mijn OVH
wat ik wel zie is dat als ik een led (+)aansluit op pos. nr 27 van de output card en hang de (-) neg. rechtstreeks op de externe voeding en als ik dan klik in de monitor functie van SIOC op 27 van de output dan gaat de het LEDje branden.
Dus naar mijn bescheiden mening communiceert SIOC input niet met de SIOC output, kan dat iets te maken hebben met m'n MASTER SETTING in de SIOC ini ?
mijn setting is MASTER=30,4,2,9
PH-JRJ
Posts: 66
Joined: Fri Jul 07, 2017 6:58 pm

Re: Annouchiators en outputcard

Post by PH-JRJ »

Hans,

MasterCard wordt dus herkend. Het klopt dat als je een schakelaar selecteert dat allen het nummer van deze schakelaar groen wordt en de bijbehorende output blijft uit. Als je in Sioc monitor scherm zit kan je met je muis op een bijv nummer 27 van de output drukken deze wordt dan groen en zou je led moeten branden. Je kan ook all on kiezen dan gaan alle outputs aan.

Als je LED met + op uitgang van output card aansluit en - op de Gnd van de outputcard dan moet het werken.

Master30 is idx, 4 verteld dat het Fwd ovh is, 2 het aantal MC’s en 9 is USB id dus lijkt me ook goed.
Ik zelf heb 3 MasterCards voor de ovh anders moeten er een aantal ouputs van de display card gebruikt worden.

Stuur anders even screen shot van je Sioc monitor en ook van het OC4BA config scherm

Gr Remco
PH-JRJ
Posts: 66
Joined: Fri Jul 07, 2017 6:58 pm

Re: Annouchiators en outputcard

Post by PH-JRJ »

Hoi Hans,

En ..heb je resultaat geboekt?

Gr Remco
TFF641
Posts: 9
Joined: Thu Oct 08, 2020 9:42 pm
Location: Amstelveen

Re: Annouchiators en outputcard

Post by TFF641 »

Remco, na een paar dagen even wat anders gedaan, gaan we het OC4BA project weer oppakken.
met een wel heel onnozele vraag; hoe verstuur ik een screenshot?
:shock: ik weet wel hoe je een screenshot maakt, maar versturen ???

gr, hans
PH-JRJ
Posts: 66
Joined: Fri Jul 07, 2017 6:58 pm

Re: Annouchiators en outputcard

Post by PH-JRJ »

Hans,

Je kan als je bericht verstuurd foto via upload Attachment toevoegen staat onder submit. Hier vast mijn screenshots kan je vergelijken

Succes

Gr Remco
Attachments
D5E9B98A-A9D0-4EED-AB02-4023B2781DF4.jpeg
D5E9B98A-A9D0-4EED-AB02-4023B2781DF4.jpeg (95.59 KiB) Viewed 1716 times
5ACF5DD6-56C8-4148-86C5-B3334B7EC585.jpeg
5ACF5DD6-56C8-4148-86C5-B3334B7EC585.jpeg (177.76 KiB) Viewed 1716 times
TFF641
Posts: 9
Joined: Thu Oct 08, 2020 9:42 pm
Location: Amstelveen

Re: Annouchiators en outputcard

Post by TFF641 »

Remco, na een paar dagen even wat anders gedaan, gaan we het OC4BA project weer oppakken.
met een wel heel onnozele vraag; hoe verstuur ik een screenshot?
:shock: ik weet wel hoe je een screenshot maakt, maar versturen ???

gr, hans
Post Reply