Annouchiators en outputcard

This is a new forum for the OC4BAv4.
TFF641
Posts: 9
Joined: Thu Oct 08, 2020 9:42 pm
Location: Amstelveen

Re: Annouchiators en outputcard

Post by TFF641 »

Screenshot 1 ini bestand en Sioc monitor
screenshot1.jpg
screenshot1.jpg (132.58 KiB) Viewed 1169 times
TFF641
Posts: 9
Joined: Thu Oct 08, 2020 9:42 pm
Location: Amstelveen

Re: Annouchiators en outputcard

Post by TFF641 »

Screenshot 2
Attachments
screenshot2.jpg
screenshot2.jpg (101.98 KiB) Viewed 1169 times
PH-JRJ
Posts: 66
Joined: Fri Jul 07, 2017 6:58 pm

Re: Annouchiators en outputcard

Post by PH-JRJ »

Goedemorgen Hans,

Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar je hebt 1 exp master met id 9 en zie dat je deze in OC4BA config scherm 2 keer toegewezen hebt. Voor de OVH moet je alleen OVH-FWD selecteren OVH-AFD is een ander device en wel 33 en deze moet op een aparte USB extensie card en dus master card.

Ik zou even opnieuw configureren in config scherm en dan kijken wat het doet en dan tevens in Sioc monitoren digitale outputs testen door met je muis op een nummer te klikken waar een led op aangesloten zit

Voor de rest ziet het er goed uit.

Gr Remco
TFF641
Posts: 9
Joined: Thu Oct 08, 2020 9:42 pm
Location: Amstelveen

Re: Annouchiators en outputcard

Post by TFF641 »

remco,
nog steeds geen vebetering ondanks de door jou voorgestelde aanpassingen.
maar wat er wel gebeurd is; in de monitor functie selecteer ik van de outputkaart nr:34 vervolgens sluit ik de + van de led aan op positie 34 van de outputkaart. als ik nu de - (neg) nu aansluit op de de - (neg van mijn externe voeding dan kan ik de led laten schakelen door in de monitor functie de 34 aan en uit te zetten

als ik nu de - (neg) nu aansluit op de schakelaar van de Yaw damper ( ) dan gebeurd er niets.????? volgens mij schakelt alles van de schakelaars negetief door naar de inputcards ????
PH-JRJ
Posts: 66
Joined: Fri Jul 07, 2017 6:58 pm

Re: Annouchiators en outputcard

Post by PH-JRJ »

Hoi Hans,

Zoals je het nu beschrijft zal het idd niet werken bij aansluiten van de - (GND) gaat het fout
De input card en output card werken los van elkaar. Om met de inputcard te beginnen.
Deze bestaat uit groepen van 8 input met daarbij een GND.De input card heeft dus meerdere GND aanslutingen
Mijn yawdamper schakelaar zit op input Pos 43. Dan sluit deze aan op eencontact van je schakelaar en het andere contact sluit je aan op de Gnd (deze bevind zich op de inputcard)die bij deze groep hoort. De Gnd kan je vervolgens door lussen naar de resterende schakelaar die in deze groep horen.
De groep zelf bestaat uit nummer 36 t/m 44.

vervolgens sluit je de led van de yaw damper annuciator aan op je bij behorende Pos 34 op de outputcard.
De - sluit je aan op de Gnd Pos op de outputcard. Alle leds die op de outputcard aangesloten worden kan je
Op elke - doorlussen en aansluiten op de GND connector.

Testen of het werkt dus schakelaar can yawdamper uitzetten om vervolgens de annuciator te zien branden kan allen als je de flightsim aan hebt staan en OC4BA actief maakt in de Sim.

De Sioc monitor is alleen gemaakt om te testen of de schakelaar en led op de juiste poort aangesloten zit.

Ik denk dat je er bijna bent. Mocht dit niet lukken dan stel ik voor dat je in een PM even je e-mail adres geeft dan kan ik je meer sturen qua info en kijk ook op de Opencockpits website voor manuals van de kaarten die je gebruikt.
Nummering is in het begin verwarrend en spreek ik uit ervaring

Succes !

Gr Remco
TFF641
Posts: 9
Joined: Thu Oct 08, 2020 9:42 pm
Location: Amstelveen

Re: Annouchiators en outputcard

Post by TFF641 »

Remco,
vandaag gechecked of mijn aansluitingen zijn zoals jij hebt aangegeven
Inderdaad alle input aansluitingen zitten bij mij het zelfde zoals jij hebt aangegeven.

de output zoals die mij mij is aangesloten is als volgt;
de - (neg) van de externe voeding is aangesloten op nr: 2 van de Output card
de negatief van de Led is ook aangesloten op nr:2 van de Output Card
de + (pos) van de Led is aangesloten op nr: 34 van de Output card.

heb je ook een PB bericht getuurd,
Groet Hans
Post Reply